KE HOACH BO MON TIENG ANH

Robert Boyle
Robert Boyle(8867 tài liệu)
(16 người theo dõi)
Lượt xem 159
1
Tải xuống 2,000₫
(Lịch sử tải xuống)
Số trang: 20 | Loại file: DOC
0

Gửi bình luận

Bình luận

Thông tin tài liệu

Ngày đăng: 20/10/2013, 06:11

Mô tả: K K H H B B M M K K Ế Ế H H O O A A ÏC ÏC H H B B Ộ Ộ M M Ô Ô N N E E ngl ngl i i s s h h Trường: THCS THCS LONG HỮU LONG HỮU Năm học: 2000-2010 Giáo viên: Huỳnh phát Đạt Khối lớp: 9 1 Tuần/ tháng Tiết Tên bài dạy Trọng tâm bài Phương pháp Chuẩn bò ĐDDH Bài tập rèn luyện Trọng tâm chương 1/8 Tiết 1 Unit 1 Unit 1 : : A VISIT FROM A PEN PAL Lesson 1 Getting started + Listen and Read -Make and respond to introduction -The past simple tense -Structure : used to + V -infinitive *The past simple with “WISH” S+WISH + S + Past simple (were/ V 2 ed ) -Brainstorm -True/False Prediction -Matching -Conceptcheck -Textbook -Poster -Tape -Exercise 1,2. Workbook on page 3-6 1.The Past Simple. Form: -S+was/were -S+Ved/V2 2.The Past Simple with "Wish" Form : -S+Wish+S+Past simple (were/Ved/2) Tiết 2 Lesson 2 Speak -Make and respond to introduction -Practice speaking about introduction -Set the scene -Matching dialogue -Ordering -Work in pair -Answer the question. -Textbook -Poster -Tape -Exercise 5. Workbook on page 8 K K H H B B M M K K Ế Ế H H O O A A ÏC ÏC H H B B Ộ Ộ M M Ô Ô N N E E ngl ngl i i s s h h Trường: THCS THCS LONG HỮU LONG HỮU Năm học: 2000-2010 Giáo viên: Huỳnh phát Đạt Khối lớp: 9 2 Tuần/ tháng Tiết Tên bài dạy Trọng tâm bài Phương pháp Chuẩn bò ĐDDH Bài tập rèn luyện Trọng tâm chương 2/8 Tiết 3 Lesson 3 Listen -Listening specific information -Jumbled words -Eliciting -Set the sence -Open Prediction -Textbook -Picture -Tape -Exercise 3. Workbook on page 7 Tiết 4 Lesson 4 Read -Reading the text for details about Malaysia one of the countries of ASEAN (Association of South East Asian Nation) -Guessing Games -Set the scene -Open Prediction -True False Prediction -Matching -Textbook -Picture -Poster -Tape -Exercise 8. Workbook on page 11 3/9 Tiết 5 Lesson 5 Write -Review the way of writing a letter -Help students to write a personal letter -Chatting -Set the scene -Pre-Question -Groupwork -Correction -Textbook -Picture -Poster -Pen -Exercise 4 Workbook on page 7-8 K K H H B B M M K K Ế Ế H H O O A A ÏC ÏC H H B B Ộ Ộ M M Ô Ô N N E E ngl ngl i i s s h h Trường: THCS THCS LONG HỮU LONG HỮU Năm học: 2000-2010 Giáo viên: Huỳnh phát Đạt Khối lớp: 9 3 Tuần/ tháng Tiết Tên bài dạy Trọng tâm bài Phương pháp Chuẩn bò ĐDDH Bài tập rèn luyện Trọng tâm chương Tiết 6 Lesson 6 Language Focus -Review the past simple tense S + V 2 ed *The past simple with “WISH” S+WISH + S + Past simple (were/ V 2 ed ) -Dialogue Build -Conceptcheck -Work in pairs -Matching -Complete the sentences -Textbook -Picture -Poster -Color chalks -Exercise 6,7. Workbook on page 9- 10 4/9 Tiết 7 Unit 2 : CLOTHING Lesson 1 Getting Started + Listen and Read - Traditional dress of Vietnamese women. -Qiz -Set the scene -Gap fill -Answer the question -Goupwork -Textbook -Picture -Poster -Tape -Exercise 1. Workbook on page 12- 13 1.The present Perfect Form: S+has/have+PP(Ved/3) 2.The Passive Form: BE+PP (Ved/3) Tiết 8 Lesson 2 Speak -Ask and respond to question on personal references with “WH” – question -Brainstorm -Matching -Survey -Questions -Textbook -Picture -Exercise 3. Workbook on page 14- 15 K K H H B B M M K K Ế Ế H H O O A A ÏC ÏC H H B B Ộ Ộ M M Ô Ô N N E E ngl ngl i i s s h h Trường: THCS THCS LONG HỮU LONG HỮU Năm học: 2000-2010 Giáo viên: Huỳnh phát Đạt Khối lớp: 9 4 Tuần/ tháng Tiết Tên bài dạy Trọng tâm bài Phương pháp Chuẩn bò ĐDDH Bài tập rèn luyện Trọng tâm chương 5/9 Tiết 9 Lesson 3 Listen -Listening for specific information describe what people are wearing. -Set the scene -Multiple choice -Answer the questions -Textbook -Poster -Tape -Exercise 4b. Workbook on page 16 Tiết 10 Lesson 4 : Read -Reading for details, talk about the “Jeans” word. Hangman Brainstorm Gap fill Questions and Answers Textbook Posters Pictures -Exercise 4a,9,5. Workbook on page 16,17,19 6/9 Tiết 11 Lesson 5 : Write -To write an exposition, the way of writing a passage -Chatting -Questions and Answers Textbook Posters Pens Papers -Exercise 7. Workbook on page 18 Tiết 12 Lesson 6 : Langu age Focus -Rewiew present perfect tense with “already” and “yet” Form: S+have/has + PP(V 3 –ed ) Passive voice with “have to/ be going to” and modal verbs “can/ could/must will … ” Form : S+ have to + Be going to Be+PP(V 3 ed S + modal verbs + Be + PP (V 3 ed ) Pelmanism Set the scene Conceptcheck Pairwork Write it up Textbook Cards Miniboard -Exercise 6,8. Workbook on page 18- 19 K K H H B B M M K K Ế Ế H H O O A A ÏC ÏC H H B B Ộ Ộ M M Ô Ô N N E E ngl ngl i i s s h h Trường: THCS THCS LONG HỮU LONG HỮU Năm học: 2000-2010 Giáo viên: Huỳnh phát Đạt Khối lớp: 9 5 Tuần/ tháng Tiết Tên bài dạy Trọng tâm bài Phương pháp Chuẩn bò ĐDDH Bài tập rèn luyện Trọng tâm chương 7/10 Tiết 13 Kiểm tra 1 tiết -Listening -Reading -Grammar : + The past simple tense + The past simple with “WISH” + Passive voice with “have to/ be going to” and modal verbs “can/ could/must will … ” -Phát bài -Theo dõi học sinh làm -Thu bài -Dặn dò Tiết 14 -Chữa bài kiểm tra 8/10 Tiết 15 Unit 3 : A TRIP TO THE COUTRY SIDE Lesson 1 : Getting Started Listen & Read - Introduce life and activities in the coutryside -Chatting -Answer the questions -True/False statements Prediction Comprehension questions -Gap fill Textbook Picture Tape Posters -Exercise 1. Workbook on page 20 1.Modal "could" with "wish". 2.Preposition of time: On / in / at / between / up to / till / after . 3.Adveb clauses of result : SO K K H H B B M M K K Ế Ế H H O O A A ÏC ÏC H H B B Ộ Ộ M M Ô Ô N N E E ngl ngl i i s s h h Trường: THCS THCS LONG HỮU LONG HỮU Năm học: 2000-2010 Giáo viên: Huỳnh phát Đạt Khối lớp: 9 6 Tuần/ tháng Tiết Tên bài dạy Trọng tâm bài Phương pháp Chuẩn bò ĐDDH Bài tập rèn luyện Trọng tâm chương Tiết 16 Lesson 2 : Speak - Asking for and giving informations -Review : “WH- question” “How far is it from… to… ?” -Kim’s game -Matching -Role play -Make a dialogue Transformatio n writing Textbook Picture Posters -Exercise 3. Workbook on page 20. 9/10 Tiết 17 Lesson 3: Listen -Listening for specific information about home village -Slap the board -Set the scene -Prediction -Questions & Answers Textbook Picture Tape -Exercise 10. Workbook on page 25- 26 Tiết 18 Lesson 4: Read Reading for details and complete the summary Jumbled words set the scene Gap fill Lucky Numbers Matching Ordering Textbook Paper s Poste r Card -Exercise 4,5,6. Workbook on page 21- 23 K K H H B B M M K K Ế Ế H H O O A A ÏC ÏC H H B B Ộ Ộ M M Ô Ô N N E E ngl ngl i i s s h h Trường: THCS THCS LONG HỮU LONG HỮU Năm học: 2000-2010 Giáo viên: Huỳnh phát Đạt Khối lớp: 9 7 Tuần/ tháng Tiết Tên bài dạy Trọng tâm bài Phương pháp Chuẩn bò ĐDDH Bài tập rèn luyện Trọng tâm chương 10/10 Tiết 19 Lesson 5: Write Practice writing a passage Chatting Pre- Question Groupwork Correction Textbook Pens Papers -Exercise 2. Workbook on page 20 Tiết 20 Lesson 6: Language Focus Modal “could” with “WISH” Review past simple with “WISH” preposition of time in, on, at Adverb Clouse of result : so, therefore Hangman Concept check Gap fill Matching Textbook Cards Posters -Exercise 8,9. Workbook on page 24- 25 11/10 Tiết 2 1 Unit 4 : LEARNING A FOREIGN LANGUAGE Lesson 1: Getting started Listen & Read -The question in an exam -Modal verb Lucky numbers Pre questions Set the scene T/F prediction Role play Textbook Papers Poster Picture Tape -Exercise 1,2. Workbook on page 27-28 1.Modal verbs with "IF" 2.Direct and reported speech: -here and now words in reported speech. -reported questions. Tiết 22 Lesson 2 : Speak -Speaking to persuade someone to do something I think ……… I agree / disagree because………… If we go to ……, wecan……………… Let’s……………… Why don’t…………? Pelmanism Set the scene Conceptcheck Pairwork Textbook Cards Poster -Exercise 3,4. Workbook on page 29- 30 K K H H B B M M K K Ế Ế H H O O A A ÏC ÏC H H B B Ộ Ộ M M Ô Ô N N E E ngl ngl i i s s h h Trường: THCS THCS LONG HỮU LONG HỮU Năm học: 2000-2010 Giáo viên: Huỳnh phát Đạt Khối lớp: 9 8 Tuần/ tháng Tiết Tên bài dạy Trọng tâm bài Phương pháp Chuẩn bò ĐDDH Bài tập rèn luyện Trọng tâm chương 12/11 Tiết 23 Lesson 3 : Listen -Listen and check true / false statements. Find someone who T/F prediction Set the scene Listen & check Textbook Poster Tape Tiết 24 Lesson 4 : Read Reading advertisement to get information Shark attack T/F prediction Gap fill Pairwork Groupwork Textbook Poster Chalk -Exercise 6. Workbook on page 32 13/11 Tiết 25 Lesson 5: Write Writing a letter of inquiry Jumbled words Comprehension Matching Groupwork Textbook Chalk Poster Tiết 26 Lesson 6 : Language Focus -Revision modal verb -Modal verbs + V infinitive -Conditional sentences type 1 If clause : simple present tense Main clause : will + V infinitive -Direct speech/ Reported speech - Reported question : If/ whether Conceptcheck Matching Pairwork Comprehensi on questions Textbook Poster Papers Picture -Exercise 7. Workbook on page 33- 34 K K H H B B M M K K Ế Ế H H O O A A ÏC ÏC H H B B Ộ Ộ M M Ô Ô N N E E ngl ngl i i s s h h Trường: THCS THCS LONG HỮU LONG HỮU Năm học: 2000-2010 Giáo viên: Huỳnh phát Đạt Khối lớp: 9 9 Tuần/ tháng Tiết Tên bài dạy Trọng tâm bài Phương pháp Chuẩn bò ĐDDH Bài tập rèn luyện Trọng tâm chương 14/11 Tiết 27 Kiểm tra 1 tiết -Knowledges from Unit 3 to Unit 4 -Phát bài -Theo dõi học sinh làm -Thu bài -Dặn dò Tiết 28 Chữa bài kiểm tra 15/11 Tiết 29 Unit 5 : THE MEDIA Lesson 1 : Getting started Listen & Read Introduce some information about the transportation and communicating. V ing Gerund Shark attack Ordering Comprehension questions Pairwork Gruopwork Textbook Poster Picture Tape 1. Tag questions 2. Gerund after some verbs. V + ing  Gerund. -hate, like, stop, dislike, enjoy… Tiết 30 Lesson 2 : Speak -Practice speaking about TV program Brainstorm Gap fill Pairwork Gruopwork Textbook Poster Picture -Exercise 2,4. Workbook on page 35- 39 16/12 Tiết 31 Lesson 3 : Listen -Listening to the text and then complete the table Chatting T/F prediction Grid Pairwork Textbook Mimiboard Poster Tape -Exercise 3. Workbook on page 38 K K H H B B M M K K Ế Ế H H O O A A ÏC ÏC H H B B Ộ Ộ M M Ô Ô N N E E ngl ngl i i s s h h Trường: THCS THCS LONG HỮU LONG HỮU Năm học: 2000-2010 Giáo viên: Huỳnh phát Đạt Khối lớp: 9 10 Tuần/ tháng Tiết Tên bài dạy Trọng tâm bài Phương pháp Chuẩn bò ĐDDH Bài tập rèn luyện Trọng tâm chương Tiết 32 Lesson 4 : Read -Reading for details about the Internet Brainstorm T/F prediction Matching Comprehensio n questions Pairwork -Textbook -Poster -Exercise 1,6. Workbook on page 35,40 17/12 Tiết 33 Lesson 5 : Write -Writing about the benefits of the Internet Brainstorm Individual Correction Pairwork Textbook Papers Pens Tiết 34 Lesson 6 : Laguage focus -Gerund: V ing Gerund -Tag question Dialogue build Gap fill Pairwork Textbook Poster Miniboard -Exercise 5. Workbook on page 39- 40 18/12 Tiết 35 ÔN TẬP HKI 1.Present simple tense 2.Past simple tense 3.The present perfect tense 4.Modal verb / Passive voice 6.Preposition of time/Gerund 7. Conditional sentences type 1 8.Averb clause of result 9.Reported/ Tag question 10.Direct/reported speech Unit 1-Unit 5 . information about home village -Slap the board -Set the scene -Prediction -Questions & Answers Textbook Picture Tape -Exercise 10. Workbook on page. Gerund. -hate, like, stop, dislike, enjoy… Tiết 30 Lesson 2 : Speak -Practice speaking about TV program Brainstorm Gap fill Pairwork Gruopwork Textbook Poster

— Xem thêm —

Xem thêm: KE HOACH BO MON TIENG ANH, KE HOACH BO MON TIENG ANH, KE HOACH BO MON TIENG ANH

Lên đầu trang
Đăng ký

Generate time = 0.132113933563 s. Memory usage = 13.89 MB